Hoppa till innehåll

Foto

62:an + lite till .

• Vänligen logga in för att kunna svara
229 svar till detta ämne

Jeppe

Jeppe

Arb Grupp,Admin

• Administrators
  • 3 885 inlägg

Ja då har man skrapat ena kanalen & rost finns de allt :alcoholic: ..men inget hål än ialf :comando: ..Såg att de satt som små spikar mellan brickorna så där får man passa sig så man inte får ett stick  .Fundera på om man skulle köpa nya karossbrickor & bult ,,,,Frågan är bara om man vågar försöka få loss dom ,inte skoj om bultarna går av ... Får se om ja ska våga mej på de får la dränka dom i rostlösning innan .....Fick en trevlig mössa också av en god kompis men den var för fin att meka i :brunette: ..Får köra vidare hon läntar ut nu som sagt ... + att garaget behöver städas igen :spiteful:

Bifogad tummbild(er)

• under 135.JPG
  • under 136.JPG
  • under 101.JPG
  • under 137.JPG

Lever livet i en "Bubbla"

Kalle

Kalle

Pro

• Forummedlem
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 302 inlägg
  • LocationGöteborg Hisingen

Ja då har man skrapat ena kanalen & rost finns de allt :alcoholic: ..men inget hål än ialf :comando: ..Såg att de satt som små spikar mellan brickorna så där får man passa sig så man inte får ett stick .Fundera på om man skulle köpa nya karossbrickor & bult ,,,,Frågan är bara om man vågar försöka få loss dom ,inte skoj om bultarna går av ... Får se om ja ska våga mej på de får la dränka dom i rostlösning innan .....Fick en trevlig mössa också av en god kompis men den var för fin att meka i :brunette: ..Får köra vidare hon läntar ut nu som sagt ... + att garaget behöver städas igen :spiteful:

Spikarna håller listen fast på plattan skulle dom gå av är det inte hela världen.
Att lossa skruvarna är ganska riskfritt tycker jag, sålänge tröskeln är hel. Är den rostig skulle jag nog fundera en extra gång. Kommer renovera mina gamla orginal skruvar samt brickor, då dom har grymt bra kvalitet

Skickat från min SM-G900F via Tapatalk

Kalle

Kalle

Pro

• Forummedlem
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 302 inlägg
Dom 4 i framkant vid Napoleon plåten var i sämst skick alla andra lossade fint

Jeppe

Jeppe

Arb Grupp,Admin

• Administrators
  • 3 885 inlägg

Spikarna håller listen fast på plattan skulle dom gå av är det inte hela världen.
Att lossa skruvarna är ganska riskfritt tycker jag, sålänge tröskeln är hel. Är den rostig skulle jag nog fundera en extra gång. Kommer renovera mina gamla orginal skruvar samt brickor, då dom har grymt bra kvalitet

Som du säger Kalle . Blir att återsälla de befintliga brickorna & bulten .. Hörde om en som blästra & lack sina brickor blir nog samma här om dom lossar vill säga :mole:

Jeppe

Jeppe

Arb Grupp,Admin

• Administrators
  • 3 885 inlägg

Kanalen på högersida var lite finare & de känns som man ska våga sig på att lossa lite :spiteful: ... Tror ja ska rengöra lite både golvet i garaget & plattan innan ja skrapar vidare :superblue: ... Roligt jobb är de då klart inte :suicide: ... Beundrar er som gör denna typ av renoveringar ..Ni är hjältar :fans: ......

Bifogad tummbild(er)

• högersida 134.JPG
  • högersida 133.JPG

Thomas

Thomas

Pro

• Forummedlem
  • 1 544 inlägg
  • LocationGBG

Hur går det Jeppe ?? Har du gnidit bort hela plattan? :)  Kanske skall komma med  :girldevil:

VW Typ 1 1302 - 72

/__\
(o\ ! /o)
  ''     ''

Jeppe

Jeppe

Arb Grupp,Admin

• Administrators
  • 3 885 inlägg

Hur går det Jeppe ?? Har du gnidit bort hela plattan? :)  Kanske skall komma med  :girldevil:

Nä du Thomas här har de legat lite på is förstår du :spiteful:  Har ju slitit som en galning på mitt jobb :heat:  så de behövdes vilas lite :brunette: .... Men ja var allt & hälsa på hos Lackman i går & fick med mej lite götta ..Så snart så kanske man kan kladda lite :spiteful:

Bifogad tummbild(er)

• temadur mm 135.JPG

Kapten

Kapten

Pro

• Administrators
  • 720 inlägg
  • LocationHisingen Island
Där ser man, ska du pensla eller spruta?

Jeppe

Jeppe

Arb Grupp,Admin

• Administrators
  • 3 885 inlägg

Där ser man, ska du pensla eller spruta?

De blir till att pensla då mitt garage inte är så okej att spruta i  " Finns fler bilar som grannarna är rädda om om du förstår :sclerosis: ...Enligt Lackman så gick de ypperligt bra att pensla då de skulle bli ett riktigt bra resultat . Hoppas dom har rätt bara ..

& som sagt hoppas ja får ork att lösa detta så fort som möjligt då ja är sjukt sugen på att bubbla lite i sommar :senile:

Howlin

Howlin

Kontaktperson,Admin,Arb Grupp

• Administrators
  • 7 354 inlägg
  • LocationKungsbacka
Öka nu om du skall hinna med vwänerträffen;)
Annars kan du åka med mig;)

Howlin!

Howlin

Howlin

• Administrators
  • 7 354 inlägg
  • LocationKungsbacka
Hur har det gått?
Dyker du upp på Söndag?

Howlin!

Jeppe

Jeppe

Arb Grupp,Admin

• Administrators
  • 3 885 inlägg

Ber om ursäkt att ja inte svarat på frågorna & inte uppdaterat på ett tag " Bra bloggare svarar alltid " De har man ju lärt sig av barnen som är i den världen :coffee: ....

Plattan har ja orkat skrapa ,Ska tvättas, slipas & målas men de har ni ju hört ett tag nu :o ... Måste vara klart till nästa Fredag då den ska besiktas... Slutet på plattan skrapad som ni ser & en rågad bakplåt med massa bidde de ... :clapping: ..

Bifogad tummbild(er)

• botten 136.JPG
  • botten 142.JPG

Howlin

Howlin

• Administrators
  • 7 354 inlägg
  • LocationKungsbacka

Härligt härligt,snart på fötter igen;)

Howlin!

Kapten

Kapten

Pro

• Administrators
  • 720 inlägg
  • LocationHisingen Island
Är de kebab? ;)

Jeppe

Jeppe

Arb Grupp,Admin

• Administrators
  • 3 885 inlägg

Är de kebab? ;)

Ja man måste ju äta också du vet he he he :laugh: ,,,,

Jeppe

Jeppe

Arb Grupp,Admin

• Administrators
  • 3 885 inlägg

Ja nu fick ja skjutit fram besiktningstiden då ja har hela Aug på mej ....Varför stressa he he .... Nä ja ska allt ut snart ska ni se ... Några  handskar gick ju åt då tvätten var redigt stark & lukta gott också :green_beer: .... Viktigt med bra skydd & trosor att torka rent med "trasor skulle de visst vara" :this: Men rent blir de ...

Bifogad tummbild(er)

• vwänerträffen 2016 #20 139.JPG
  • vwänerträffen 2016 #20 141.JPG
  • vwänerträffen 2016 #20 142.JPG

Kalle

Kalle

Pro

• Forummedlem
  • 302 inlägg
Tjusigt bara matta ner lite nu tvätta igen sen pensla på skiten

Jeppe

Jeppe

Arb Grupp,Admin

• Administrators
  • 3 885 inlägg

Ja matta ner & lite tvätt igen blir de ... Ska man tvätta sista gången med förtunning igen eller ska de vara något annat ?  Får killa med grabbarna grus på lackman igen ska ju ner & hämta mer förtunning endå :mole: ....

Kalle

Kalle

Pro

• Forummedlem
  • 302 inlägg

Ja matta ner & lite tvätt igen blir de ... Ska man tvätta sista gången med förtunning igen eller ska de vara något annat ? Får killa med grabbarna grus på lackman igen ska ju ner & hämta mer förtunning endå :mole: ....

Du behöver inte tvätta med så starkt medel typ silikonenferner/ plasticcleaner funkar bra och luktar mindre dock är det kanske dyrare. Alternativ tvätt thinner. Thinner för att ha i färg är mycket "renare" samt dyrare

Kalle

Kalle

Pro

• Forummedlem
  • 302 inlägg
Ha en pompflaska och spruta på låt sitta lite och torka av funkar fint

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar