Hoppa till innehåll

Foto

Öppna frågor till arbetsgruppen eller kassören-

• Vänligen logga in för att kunna svara
51 svar till detta ämne

martinschild

martinschild

Pro

• Administrators
  • 1 663 inlägg
  • LocationTorslanda
Hej styrgruppen, tänkte som första fråga undra om ni tycker det är en bra ide med en sådan här tråd?
min tanke är att man kan ställa frågor till er här ;)

Om ni inte tycker om idén ta bort tråden, om ni tycker det är en bra idé, nåla fast den

The creative adult, is the child who survived

Howlin

Howlin

Kontaktperson,Admin,Arb Grupp

• Administrators
  • 7 354 inlägg
  • LocationKungsbacka
Bra ide:) Nålad nu;)

Howlin!

martinschild

martinschild

Pro

• Administrators
  • 1 663 inlägg
  • LocationTorslanda

då ställer jag två frågor :)

Hur många medlemar är vi i klubben? (då menar jag klubben, inte forumet:))

Finns det redan nu en planerad datum för årsmöte i så fall vilket?

ensomlängtareftervåren :)

David

David

Web-Admin

• Forummedlem
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3 304 inlägg
  • LocationGöteborg

Första får Christan svara på

Förslag på tider har vi ... Fixar det nu...

Howlin

Howlin

• Administrators
  • 7 354 inlägg
  • LocationKungsbacka

då ställer jag två frågor :)

Hur många medlemar är vi i klubben? (då menar jag klubben, inte forumet:))
Finns det redan nu en planerad datum för årsmöte i så fall vilket?

ensomlängtareftervåren :)

Har inte koll,räkna grönmarkerade medlemmar bara;)

Howlin!

martinschild

martinschild

Pro

• Administrators
  • 1 663 inlägg
  • LocationTorslanda
Tack för snabba svar :)

Howlin

Howlin

• Administrators
  • 7 354 inlägg
  • LocationKungsbacka

Första får Christan svara på

Förslag på tider har vi ... Fixar det nu...

Skickat bulk David?

Howlin!

Jeppe

Jeppe

Arb Grupp,Admin

• Administrators
  • 3 880 inlägg

39 betalda om jag räknat rätt... Ett önskemål som kommit under året är att vi inte skriver vilka som är betalda "alltså medlemmar i Fahrvrgnügen West på den öppna sidan(Gröna).

Varför tänker några kanske ?  Varför visa allmenheten vad vi får in i medlemmsavgifter ? Så kan man se de hela  . Att de finns på den låsta delen & bara kör texten registrerad på oppna delen.

Ja vill också tacka alla i Styrgruppen / Medlemmar 2013 som har gjort ett mycke fint arbete. " Hoppas på ett mycket fint 2014 med Fahrvergnügen West "

Lever livet i en "Bubbla"

Howlin

Howlin

• Administrators
  • 7 354 inlägg
  • LocationKungsbacka
Och jag undrar om alla vill ha en styrgrupp även nästa år?

Skall den i så fall se ut som nu eller skall formas under vissa uppfyllda kriterier?

Mitt förslag och önskemål är att vi tar fram en styrgrupp som har tid och vill vara aktiva och jobba för att klubben,hemsida,forumet skall leva och blomma.
Och då tycker jag ett kriterie skall vara att man har minst 2 min per dag (hela året) att lägga på tex forumet.
Man skall vilja klubbens bästa i alla lägen.
Lojal mot klubben.
Engagera sig i träffar,kläder,klibbor,hemsida osv..
Detta kanske inte skall vara ett måste,men om klubben skall rulla på och växa så måste det finnas ett fördelat engagemang över hela året.
Och då är det bra om man är en tight liten grupp som kan ta snabba beslut utan segdragna omröstningar och väntan på svar på mail osv..
På så sätt så kan styrgruppen ge stöd åt varandra i olika uppdrag såsom träffar,fester osv..

Jag och David har även ett förslag på vår vårträffs upplägg i år:)

2014 Für Alle:)

Howlin!

David

David

Web-Admin

• Forummedlem
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3 304 inlägg
  • LocationGöteborg

39 betalda om jag räknat rätt... Ett önskemål som kommit under året är att vi inte skriver vilka som är betalda "alltså medlemmar i Fahrvrgnügen West på den öppna sidan(Gröna).

Varför tänker några kanske ?  Varför visa allmenheten vad vi får in i medlemmsavgifter ? Så kan man se de hela  . Att de finns på den låsta delen & bara kör texten registrerad på oppna delen.

Ja vill också tacka alla i Styrgruppen / Medlemmar 2013 som har gjort ett mycke fint arbete. " Hoppas på ett mycket fint 2014 med Fahrvergnügen West "

Det går tyvärr inte att stänga av så att det syns att man är grön bara i "Medlemmar".

Jag vet i fasen, är det någon som bryr sig hur mycket pengar vi får in? Vem skulle det vara i så fall och vad spelar det för roll om någon vet det egentligen?

Själv tycker jag att det är rätt bra om man ser vilka som är betalande, annars får ju de som betalt ingen flaggning/kvitto. Kan ju vara en poäng att se att folk är fullvärdiga/betalande medlemmar och kan hänga med på träffar och andra saker klubben fixar. Det tycker jag personligen är mer värt än att hålla summan vi får in hemlig.

Men vill majoriteten att vi ska dölja vilka som betalt så fixar jag det...

martinschild

martinschild

Pro

• Administrators
  • 1 663 inlägg
  • LocationTorslanda
Jag tycker det ät bra att man ser vilka som är klubbmedlemar, en fråga att lyfta på årsmötet :)

martinschild

martinschild

Pro

• Administrators
  • 1 663 inlägg
  • LocationTorslanda

Och jag undrar om alla vill ha en styrgrupp även nästa år?

Skall den i så fall se ut som nu eller skall formas under vissa uppfyllda kriterier?

Mitt förslag och önskemål är att vi tar fram en styrgrupp som har tid och vill vara aktiva och jobba för att klubben,hemsida,forumet skall leva och blomma.
Och då tycker jag ett kriterie skall vara att man har minst 2 min per dag (hela året) att lägga på tex forumet.
Man skall vilja klubbens bästa i alla lägen.
Lojal mot klubben.
Engagera sig i träffar,kläder,klibbor,hemsida osv..
Detta kanske inte skall vara ett måste,men om klubben skall rulla på och växa så måste det finnas ett fördelat engagemang över hela året.
Och då är det bra om man är en tight liten grupp som kan ta snabba beslut utan segdragna omröstningar och väntan på svar på mail osv..
På så sätt så kan styrgruppen ge stöd åt varandra i olika uppdrag såsom träffar,fester osv..

Jag och David har även ett förslag på vår vårträffs upplägg i år:)

2014 Für Alle:)

Jag tycker vi skall ha en styrgrupp...
Tycker det mesta låter kalas men inte att man måste vara så aktiv på forumet,
Enna en sak att ta upp på årsmötet :)

martinschild

martinschild

Pro

• Administrators
  • 1 663 inlägg
  • LocationTorslanda

Då vi inte längre har en styrgrupp utan en arbetsgrupp och en kassör föreslår jag att vi byter namn på denna tråd, till: Öppna frågor till arbestgruppen eller kassören. :)

David

David

Web-Admin

• Forummedlem
  • 3 304 inlägg
  • LocationGöteborg

Done

PPR Micke

PPR Micke

Vw älskare och Räser

• Forummedlem
  • 777 inlägg

Är ganska sugen på ett mötes protokoll

Och så var det en sak till som jag undrar  över Hur kommer det sig att Jag är den enda som har  0 varningspoäng

när ingen annan har det  

Jag trodde att det var högt i taket

////////// M

martinschild

martinschild

Pro

• Administrators
  • 1 663 inlägg
  • LocationTorslanda
Mötesprotekollet är på g, jag har jus läst det och nu skall justeringmanen kolla, sen kommer det

martinschild

martinschild

Pro

• Administrators
  • 1 663 inlägg
  • LocationTorslanda
Vad är varningspoäng för något ?????

martinschild

martinschild

Pro

• Administrators
  • 1 663 inlägg
  • LocationTorslanda
Man ser bara sina egna varnings poäng, jag har också 0, så det gäller nog alla :)

Howlin

Howlin

• Administrators
  • 7 354 inlägg
  • LocationKungsbacka

Och så var det en sak till som jag undrar  över Hur kommer det sig att Jag är den enda som har  0 varningspoäng

när ingen annan har det  

////////// M

Som Martin skriver,Och 0 varningspoäng har alla,endast en funktion i forumet som aldrig använts.

Högt till tak?

Howlin!

David

David

Web-Admin

• Forummedlem
  • 3 304 inlägg
  • LocationGöteborg

när ingen annan har det  

////////// M

Haha Jeppe sa samma sak om varningspoängen i veckan, "Va é dé för ny funktion?"   :D

Jag vet i fan men jag gissar att de alltid funnits där,  som Christian säger en funktion i forumet som vi inte använder.

Tror inte ens det går att dela ut varningspoäng för medlemmar, kanske för mig som är super-forum-admin.  :pogranichnik:

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar