Hoppa till innehåll

Foto

Linuc Typ 1 1200 1965.

• Vänligen logga in för att kunna svara
102 svar till detta ämne

Jeppe

Jeppe

Arb Grupp,Admin

• Administrators
  • 3 875 inlägg

Tycker du gör rätt i att köra original kulör .... Men de blir nog rätt dyrt att lämmna till lackfirma va ?   Går ju rätt okej att spruta själv annars ....

Verkligen svårt att veta vad som blir bäst. Exakt just nu är jag faktiskt inne på helt orginal; dvs inga vita däcksidor, vitt ytterst och svart innerst. Men det kan ändras. Tänkte hur som lämna in till lackerare iaf för att få det så bra det bara går. Men å andra sidan har jag till typ april på mig att bestämma mig, gott om tid!

Bifogad tummbild(er)

• 65.jpg

Lever livet i en "Bubbla"

Linuc

Linuc

Adm, Arb grupp

• Administrators
  • 120 inlägg
  • LocationÅsby
[quote data-cid='18747' name='Jeppe' timestamp='1386241334' post='18747']Tycker du gör rätt i att köra original kulör .... Men de blir nog rätt dyrt att lämmna till lackfirma va ? Går ju rätt okej att spruta själv annars ....

Exakt sådär förväntar jag mig att min ser ut om några år! Vems är bilen?

Har inte kollat upp pris men det kanske blir lite saftigt. Dock har jag inte utrustning eller plats till att lacka själv. Gissar att vanlig sprayburksfärg inte är att rekommender?!

Skickas från min iPad via Tapatalk

VW 1200 -65

Jeppe

Jeppe

Arb Grupp,Admin

• Administrators
  • 3 875 inlägg

Bilens ägare vet ja inte . Men riktigt fin & samma årsmodell som din .

Ja har dragit på med färg på mina fälgar "Sprayburk"   men riktig lack är ju riktig lack som man säger ....Bara man är snuskigt noga med rengöring innan så sitter de bra .... 

Men när den dagen närmar sig för dej så kolla med Lackman dom blandar 2k med härdare på sprayburk & vet vad du ska ha & göra för att de ska bli bra ...

Vet att många här i klubben handlar sina färger mm hos dom...

http://www.lackman.se/

Kapten

Kapten

Pro

• Administrators
  • 720 inlägg
  • LocationHisingen Island

lika bra att du rollar hammarlack ;)

Linuc

Linuc

Adm, Arb grupp

• Administrators
  • 120 inlägg
  • LocationÅsby

Bilens ägare vet ja inte . Men riktigt fin & samma årsmodell som din .

Ja har dragit på med färg på mina fälgar "Sprayburk" men riktig lack är ju riktig lack som man säger ....Bara man är snuskigt noga med rengöring innan så sitter de bra ....
Men när den dagen närmar sig för dej så kolla med Lackman dom blandar 2k med härdare på sprayburk & vet vad du ska ha & göra för att de ska bli bra ...
Vet att många här i klubben handlar sina färger mm hos dom...

http://www.lackman.se/

Det ska jag kolla upp. Tack för tipset!

Skickad från min iPad mini via Tapatalk

VW 1200 -65

Howlin

Howlin

Kontaktperson,Admin,Arb Grupp

• Administrators
  • 7 354 inlägg
  • LocationKungsbacka
Nej nej,aldrig hammarlack om man vill lacka om senare,silicon i hammarlack...

Howlin!

Jeppe

Jeppe

Arb Grupp,Admin

• Administrators
  • 3 875 inlägg

Lite tips hur man kan spraya själv ....

https://www.youtube....h?v=AZwwNxyCDEg

Linuc

Linuc

Adm, Arb grupp

• Administrators
  • 120 inlägg
  • LocationÅsby

Lite tips hur man kan spraya själv ....

Skitbra film! Så ska jag göra.

VW 1200 -65

Linuc

Linuc

Adm, Arb grupp

• Administrators
  • 120 inlägg
  • LocationÅsby
Nu börjar det bli dags för lite saker att göra med bilen inför säsong 2014. Planerna har varierat fram och tillbaka hur mycket jag orkar och är villig att lägga ned på bilen detta året. Nu blir det så att jag avvaktar med fälgarna till nästa år. Har haft kontakt med en lackfirma som gör fälgarna ordentligt för 3500 kr (5 st fälgar), och de pengarna har jag inte just nu.

Dock ska jag göra följande:

-Vit däckrand. Inte däcksidor utan en smal kant som jag tänkte måla på. Försökt kolla på rätt färg så att det blir bra. Nån sorts gummifärg blir det.

-Ny stötfångar gummi.

-Om det inte är för krånglig, sätta dit kederlist mellan skärmarna. Vet ni om det är väldans svårt?

-Detaljer interiört.

-Sy upp överdragsklädsel för passager/förarsätet.

-VW dekal för bakluckan.

-Klisterregskylt fram. Kanske?

-Ny framruta. Stenskottsskadad. Går på försäkringen!

Kanske nåt mer men en bra början, ska ju framförallt köra bilen en massa mil!

VW 1200 -65

Kapten

Kapten

Pro

• Administrators
  • 720 inlägg
  • LocationHisingen Island

Nu börjar det bli dags för lite saker att göra med bilen inför säsong 2014. Planerna har varierat fram och tillbaka hur mycket jag orkar och är villig att lägga ned på bilen detta året. Nu blir det så att jag avvaktar med fälgarna till nästa år. Har haft kontakt med en lackfirma som gör fälgarna ordentligt för 3500 kr (5 st fälgar), och de pengarna har jag inte just nu.

Dock ska jag göra följande:

-Vit däckrand. Inte däcksidor utan en smal kant som jag tänkte måla på. Försökt kolla på rätt färg så att det blir bra. Nån sorts gummifärg blir det.

-Ny stötfångar gummi.

-Om det inte är för krånglig, sätta dit kederlist mellan skärmarna. Vet ni om det är väldans svårt?

-Detaljer interiört.

-Sy upp överdragsklädsel för passager/förarsätet.

-VW dekal för bakluckan.

-Klisterregskylt fram. Kanske?

-Ny framruta. Stenskottsskadad. Går på försäkringen!

Kanske nåt mer men en bra början, ska ju framförallt köra bilen en massa mil!

vadå inte har de pengarna, mig lurar du inte vi är ju på samma lönesteg 

Jeppe

Jeppe

Arb Grupp,Admin

• Administrators
  • 3 875 inlägg

Finns att köpa med vit rand också om du inte vill måla på däcken ..

http://www.classicvw...roducts_id/2586

Hoppas du får till de med dina fälgar ....

Linuc

Linuc

Adm, Arb grupp

• Administrators
  • 120 inlägg
  • LocationÅsby

Finns att köpa med vit rand också om du inte vill måla på däcken ..

http://www.classicvw...roducts_id/2586

Hoppas du får till de med dina fälgar ....

Men hur funkar det vid montering, är det som vanlig helvit däcksida bara att den innersta delen är svart istället?

VW 1200 -65

Linuc

Linuc

Adm, Arb grupp

• Administrators
  • 120 inlägg
  • LocationÅsby
.

VW 1200 -65

David

David

Web-Admin

• Forummedlem
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3 304 inlägg
  • LocationGöteborg

Men hur funkar det vid montering, är det som vanlig helvit däcksida bara att den innersta delen är svart istället?

japp precis. :)

http://i1283.photobu...zps221bd21a.jpg

Linuc

Linuc

Adm, Arb grupp

• Administrators
  • 120 inlägg
  • LocationÅsby

japp precis. :)

http://i1283.photobu...zps221bd21a.jpg

Det var inget dumt förslag alls! Gött att slippa måla. Blir ett inköp av sån däcksida (NÄSTA MÅNAD, KAPTEN!).

Om bilen startar i helgen blir det ut i trafik med den! Nåt man behöver tänka på när man drar igång en bubbla efter vinterförvaring?

VW 1200 -65

Robin

Robin

Low & Slow

• Forummedlem
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 683 inlägg
  • LocationSandared, Borås

Byt motorolja innan uppstart. Oljan drar till sig vatten, när den stått stilla länge så läger sig vattnet i botten och är det första som går runt i motorn som inte är en höjdare.

// Robin

Linuc

Linuc

Adm, Arb grupp

• Administrators
  • 120 inlägg
  • LocationÅsby

Byt motorolja innan uppstart. Oljan drar till sig vatten, när den stått stilla länge så läger sig vattnet i botten och är det första som går runt i motorn som inte är en höjdare.

Bra tips! Det låter ju vettigt.

VW 1200 -65

Linuc

Linuc

Adm, Arb grupp

• Administrators
  • 120 inlägg
  • LocationÅsby
Postad bild

Ut ur vinteride.

VW 1200 -65

Robin

Robin

Low & Slow

• Forummedlem
  • 683 inlägg
  • LocationSandared, Borås
Härligt då är du nog först ut i klubben xD

// Robin

Howlin

Howlin

Kontaktperson,Admin,Arb Grupp

• Administrators
  • 7 354 inlägg
  • LocationKungsbacka
Nix,körde en sväng med bussen för ett tag sedan;)
Finns på film;)
Men gott e d:)

Howlin!

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar