Hoppa till innehåll

Foto

Linuc Typ 1 1200 1965.

• Vänligen logga in för att kunna svara
102 svar till detta ämne

Linuc

Linuc

Adm, Arb grupp

• Medlem 2018
  • 113 inlägg
  • LocationÅsby

Hej!

Som ny medlem på detta forum och som nybliven bubbla ägare tänkte jag dela med mig lite info om mig och min bil.

Jag heter Linus. Bor i hus i Kortedala med sambo, hund och katt. Jobbar som spårvagnsförare (arbetskompanjon med Kapten). Gillar öl, foto, musik, whiskey, kläder, tv/dataspel, gamla bilar och allt med flyg. Detta blir min första veteranbil så jag är grymt förväntansfull över hur det är att äga en sådan. 

Nog om mig. Bilen, köpt av bilhandlare i Borås i måndags (2013-11-25). Bubbla, 1200, -65. Blå (har inte nyansen i huvudet). 2 ägare inom samma familj förutom bilhandlaren jag köpte den av. Gått typ 35000 mil. Det finns en del att göra med den men jag har inget bråttom och tänkte göra några få saker varje år. Lacken har en del arbete på sina ställen. Framstolarna är lite sioså med. Kommer att ställa av den i vinter och då blir första projektet att plocka av alla fälgar och måla om dem och fräscha till dem. Samt sätta på vita däcksidor.

Ska försöka uppdatera när nåt nytt händer!

(Heter "Linuc" på Instagram)

P.S. Motorhuven är från en 1300 då min blev skadad eller nåt enligt bilhandlaren. Den är lite annorlunda i lacken men det stör inte jättemycket. Dock så vill jag ha en loga där bak. Var det inte så att 1200:a inte hade nåt emblem utan bara på USA-bilarna?! Kanske passar med ett vanligt "Volkswagen"-emblem? D.S.

Bifogad tummbild(er)

• DSC_9322_Snapseed.jpg
  • DSC_9324_Snapseed.jpg
  • DSC_9328_Snapseed.jpg
  • DSC_9330_Snapseed.jpg
  • DSC_9331_Snapseed.jpg
  • DSC_9333_Snapseed.jpg

VW 1200 -65

Hoffa77

Hoffa77

Pro

• Forummedlem