Hoppa till innehåll

Foto

Linuc Typ 1 1200 1965.

• Vänligen logga in för att kunna svara
102 svar till detta ämne

Linuc

Linuc

Adm, Arb grupp

• Medlem 2018
  • 113 inlägg
  • LocationÅsby

Hej!

Som ny medlem på detta forum och som nybliven bubbla ägare tänkte jag dela med mig lite info om mig och min bil.

Jag heter Linus. Bor i hus i Kortedala med sambo, hund och katt. Jobbar som spårvagnsförare (arbetskompanjon med Kapten). Gillar öl, foto, musik, whiskey, kläder, tv/dataspel, gamla bilar och allt med flyg. Detta blir min första veteranbil så jag är grymt förväntansfull över hur det är att äga en sådan. 

Nog om mig. Bilen, köpt av bilhandlare i Borås i måndags (2013-11-25). Bubbla, 1200, -65. Blå (har inte nyansen i huvudet). 2 ägare inom samma familj förutom bilhandlaren jag köpte den av. Gått typ 35000 mil. Det finns en del att göra med den men jag har inget bråttom och tänkte göra några få saker varje år. Lacken har en del arbete på sina ställen. Framstolarna är lite sioså med. Kommer att ställa av den i vinter och då blir första projektet att plocka av alla fälgar och måla om dem och fräscha till dem. Samt sätta på vita däcksidor.

Ska försöka uppdatera när nåt nytt händer!

(Heter "Linuc" på Instagram)

P.S. Motorhuven är från en 1300 då min blev skadad eller nåt enligt bilhandlaren. Den är lite annorlunda i lacken men det stör inte jättemycket. Dock så vill jag ha en loga där bak. Var det inte så att 1200:a inte hade nåt emblem utan bara på USA-bilarna?! Kanske passar med ett vanligt "Volkswagen"-emblem? D.S.

Bifogad tummbild(er)

• DSC_9322_Snapseed.jpg
  • DSC_9324_Snapseed.jpg
  • DSC_9328_Snapseed.jpg
  • DSC_9330_Snapseed.jpg
  • DSC_9331_Snapseed.jpg
  • DSC_9333_Snapseed.jpg

VW 1200 -65

Hoffa77

Hoffa77

Pro

• Forummedlem
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 482 inlägg

Gött! Välkommen!  :good:

David

David

Web-Admin

• Forummedlem
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3 304 inlägg
  • LocationGöteborg

Härlig bil!

Två märken som är lite roligare än det klassiska: :)

http://farm4.static...._851e1c693b.jpg

http://images.thesam.../pix/626103.jpg

Jeppe

Jeppe

Arb Grupp,Admin

• Medlem 2018
  • 3 861 inlägg

Gillar den färgen stenhårt . Vita däcksidor & du är hemma :nyam: .. Ska du måla fälgarna i annan combo ??? Något som är snyggt tycker jag  Vit i centrum & samma blå som bilen i ytterkant.  Typ som Martin H har på denna bilden ...

Bifogad tummbild(er)

• vwblå.jpg

Lever livet i en "Bubbla"

martinschild

martinschild

Pro

• Medlem 2018
  • 1 655 inlägg
  • LocationTorslanda

Trevligt :) välkommen...

The creative adult, is the child who survived

David

David

Web-Admin

• Forummedlem
  • 3 304 inlägg
  • LocationGöteborg

Gillar den färgen stenhårt . Vita däcksidor & du är hemma :nyam: .. Ska du måla fälgarna i annan combo ??? Något som är snyggt tycker jag  Vit i centrum & samma blå som bilen i ytterkant.  Typ som Martin H har på denna bilden ...

Ja jävlar den var inte dum. :D

Robin

Robin

Low & Slow

• Forummedlem
  • 683 inlägg
  • LocationSandared, Borås

Hallå eller! Välkommen :cool:, bilen ser riktigt bra ut på bild iaf ;) 

// Robin

Howlin

Howlin

Kontaktperson,Admin,Arb Grupp

• Medlem 2018
  • 7 331 inlägg
  • LocationKungsbacka
Härligt,välkommen!

Var det du som var med kaptenen i mitt garage?

Howlin!

Kapten

Kapten

Pro

• Medlem 2018
  • 719 inlägg
  • LocationHisingen Island

Den gör sig bra på bild oxå

Härligt,välkommen!

näe de var en annan skojare 

Howlin

Howlin

• Medlem 2018
  • 7 331 inlägg
  • LocationKungsbacka

Den gör sig bra på bild oxå

Härligt,välkommen!

näe de var en annan skojare

;)

Howlin!

Linuc

Linuc

Adm, Arb grupp

• Medlem 2018
  • 113 inlägg
  • LocationÅsby

(Funkade inte att svara på svar via min iPad så gör ett till försök.)

Tack för välkomnandet!

Härlig bil!

Två märken som är lite roligare än det klassiska: :)

http://farm4.static...._851e1c693b.jpg

http://images.thesam.../pix/626103.jpg

Snygga emblem! Ska försöka välja nån som passar. Vart köper man emblemet på bild två (Där en av dem är inplastad)?

Vad gäller fälgarnas färg har jag inte bestämt ännu. Kan bli rött innerst och sen vitt. Vi får se. Har ni några tips om bra fälgfärg? Och vad man ska tänka på om man målar fälgar...?

VW 1200 -65

Howlin

Howlin

• Medlem 2018
  • 7 331 inlägg
  • LocationKungsbacka

(Funkade inte att svara på svar via min iPad så gör ett till försök.)

Tack för välkomnandet!

Snygga emblem! Ska försöka välja nån som passar. Vart köper man emblemet på bild två (Där en av dem är inplastad)?

Vad gäller fälgarnas färg har jag inte bestämt ännu. Kan bli rött innerst och sen vitt. Vi får se. Har ni några tips om bra fälgfärg? Och vad man ska tänka på om man målar fälgar...?

Har du Tapatalk appen? Funkar kanske bättre från ipad'n då?

Howlin!

Linuc

Linuc

Adm, Arb grupp

• Medlem 2018
  • 113 inlägg
  • LocationÅsby

Har du Tapatalk appen? Funkar kanske bättre från ipad'n då?

Nej, har inte testat den. Körde bara forumet i safari.

VW 1200 -65

Howlin

Howlin

• Medlem 2018
  • 7 331 inlägg
  • LocationKungsbacka

Tapatalk är det dom flesta använder här,testa;)

Skitsmidigt att ladda upp bilder från tex tel,ipad.

Jag laddar upp bilderna från telefonen och sedan loggar jag in på datorn för att editera text och flytta bilder som man vill;)

Howlin!

FreddanAkrm

FreddanAkrm

Pro

• Forummedlem
  • 524 inlägg
  • LocationGöteborg
Kör mercury-webbläsarn på paddan, funkar grymt! Nackdelen med tapatalk är ju att man inte ser chatten.
Välkommen till forat!

Kör vit typ1 -62

Howlin

Howlin

• Medlem 2018
  • 7 331 inlägg
  • LocationKungsbacka

Kör mercury-webbläsarn på paddan, funkar grymt! Nackdelen med tapatalk är ju att man inte ser chatten.

Välkommen till forat!

Ja för i boxen händer allt;)

Välkommen!

Howlin!

Linuc

Linuc

Adm, Arb grupp

• Medlem 2018
  • 113 inlägg
  • LocationÅsby
Då var Bubblan avställd och under täcket fram till våren. I bilen hem till Gbg så ligger 5 st däck/fälgar som ska bli som nya.

Bifogad tummbild(er)

• image.jpg
  • image.jpg
  • image.jpg

VW 1200 -65

Howlin

Howlin

• Medlem 2018
  • 7 331 inlägg
  • LocationKungsbacka
Tråkigt men ett ont måste det där;)

Howlin!

Jeppe

Jeppe

Arb Grupp,Admin

• Medlem 2018
  • 3 861 inlägg

Då får vi snart se hur du väcker nytt liv i dina fälgar då :spiteful: Blir de rött som ligger som nr1 på önskelistan ??? .Ska bli spännande & se hur de blir :superblue:

Lever livet i en "Bubbla"

Linuc

Linuc

Adm, Arb grupp

• Medlem 2018
  • 113 inlägg
  • LocationÅsby

Verkligen svårt att veta vad som blir bäst. Exakt just nu är jag faktiskt inne på helt orginal; dvs inga vita däcksidor, vitt ytterst och svart innerst. Men det kan ändras. Tänkte hur som lämna in till lackerare iaf för att få det så bra det bara går. Men å andra sidan har jag till typ april på mig att bestämma mig, gott om tid!

Då får vi snart se hur du väcker nytt liv i dina fälgar då :spiteful: Blir de rött som ligger som nr1 på önskelistan ??? .Ska bli spännande & se hur de blir :superblue:

VW 1200 -65

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar