Hoppa till innehåll

Foto

Ny medlem? - Presentera dig här...

• Vänligen logga in för att kunna svara
71 svar till detta ämne

Austin

Austin

Pro

• Forummedlem
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 567 inlägg
  • LocationVästerlanda/Stenungsund
Tjenare. Vi sågs på Kungälvscrusingen förra året 👍

Skickas från min iPhone via Tapatalk

Ironfoot

Ironfoot
  • Forummedlem
  • 3 inlägg
  • LocationKungsbacka

Hejsan allihop.

Fredrik heter jag och bor i Kungsbacka.

Ny medlem i år och en sann återfalls bubblist.

Det hela började med en Baja bug-68 som jag köpte 1993, en underbar bil som tyvärr var otroligt rostskadad. Då bestämde jag mig för att bygga om den till en super seven, det var riktigt roligt och jag blev totalt förälskad i konstruktionen som bubblan har. Efter bilprovningens motvilja att godkänna den(2 år i rad) fick den flytta med runt i lador, garage och den sista tiden i ett partytält. För ca 6 år sedan gav jag bort allt, bil, motorer, resrevdelar i mängder för att gå vidare i livet.

Det tog inte lång tid förrän jag skummade runt på Blocket efter Bajabuggy annonser. Jag fick syn på en gul baja som låg ute till fösäljning länge, länge. Det var min kära hustru som till slut övertalade mig att åka och köpa den. Hon tyckte att jag skulle ha mer på agendan än att bara vara familjefar. Det har hon ju rätt i  :good:

Tyvärr har jag inte varit ute på vägarna så mycket pga driftsäkerhets problem, men jag hoppas på att få ordning på mina dubbla webers och oljeläckage så att jag kan haka på träffar och cruises.

Jag har en del talang när det gäller stål/plåt konstruktion så jag hjälper gärna till med sådant om jag kan.

Använder inte datorn så ofta men jag finns numera på FB som Ironfoot Racer :hooray:    

Kalle

Kalle

Pro

• Forummedlem
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 302 inlägg
  • LocationGöteborg Hisingen

Godag gott folk nu é det dags att presentera mej!

Jag heter Karl men kallas Kalle, är född 78.

Bosatt i villa på hisingen (bräcke).

Gift med Jenny och vi har en grabb på 4 år som heter August, samt en ½ schäfer Rex som också är 4 år (andra delen är pappas).    20140419_145053.jpg

Kör:  VW type1 -69 20140419_150454.jpg

samt volvo V70 -01  till vardags 20140419_150522.jpg

Intressen har jag många och några av dom är: Renovera villan, Bilar, Mat, World of Warcraft, Läsa helst fantasy eller deckare.

Så vad sysslar jag med då, på dagtid är jag anställd på Volvocars tuve där jag förväntas laga krockade bilar. Efter arbetet är det renovering av villan eller umgås med familjen och på kvällarna spela dator.

Råkade krocktesta en MC våren 2005 (ingen bra sak att göra, dålig krocksäkerhet) som gör att jag inte har så mycket ork över efter arbetet, men när det finns brukar jag syssla med ovan nämnda.

Erfarenhet av meka bil som inte är plåtlagning är nästintill obefintlig, därav en av anledningarna till att min entusiast bil blev en liten bubbla istället för en stor jänkare.

Blev med folkan sommaren  2013 tanken var då att jag skulle renovera den med en gång men då jag inte hade någon egen plats att stå på, Så var planen att inta pappas garage igen, men i garage var det redan fullt med grejjer (dom flesta mina) så fick börja med att bygga en friggebod så jag kunde börja tömma garaget, friggeboden är nu nästan klar så då är det dags att börja med bilen, men då kom ju våren så trevligt, Så jag lade det hela på is fram till hösten så får det bli ett vinter projekt istället, under förutsättning att bilen håller mekaniskt hela sommaren.

FreddanAkrm

FreddanAkrm

Pro

• Forummedlem
  • 524 inlägg
  • LocationGöteborg

Kul!

Den V70n har man ju sett när man passerat förbi. Fick klia mig på huvudet första gången ;) 

Kör vit typ1 -62

David

David

Web-Admin

• Forummedlem
  • 3 304 inlägg
  • LocationGöteborg

Välkommen Kalle! :)

Kalle

Kalle

Pro

• Forummedlem
  • 302 inlägg

Kul!

Den V70n har man ju sett när man passerat förbi. Fick klia mig på huvudet första gången ;)

ja jag har byggt om fronten lite men det är iallafall volvo orginal delar och inget plastkitt  hade R-design locken runt dimmljusen förut men dom fick jag inte ha ifred utan blev av med dom för ca 1 månadsen.    Passerat förbi bor du i närheten?

Dansken

Dansken

Medelmåtta

• Forummedlem
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 36 inlägg
  • LocationNyvång Skåne

Tjabba tjena hallå.

Todde (Tobias ) Jönsson heter jag, ny i klubben.

Bosatt i underbara Skåne å en byhåla som heter Nyvång där bland annat kungen Eddie Meduza även bott i ;)

Lyckligt singel eller vad man kallar det, ingen som tjatar å gnäller på en haha.

Köpte min första bubbla för typ 4 år sen å fastna direkt i luftkylda träsket. Jakten efter buss har pågått länge då de suger att sova i tält, så bubblan såldes för ngt år sen å rullar idag i Göteborg. Idag rullar man runt i en buss 77a med en hel del att göra om man nu ska va kräsen.

Många vet säkert vem ja e då jag va med i vårcruisen å blev ståendes i 2 timmar ngt med avtrampad kopplingswire, men de var roligt så länge det vara ;)

Bilder ska ja försöka ordna fram men får bli ett senare tillfäle..

Simma lungt :)

Kalle

Kalle

Pro

• Forummedlem
  • 302 inlägg
Välkommen Todde

Howlin

Howlin

Kontaktperson,Admin,Arb Grupp

• Administrators
  • 7 354 inlägg
  • LocationKungsbacka
Välkommen Todde,din gamla bil rullar i klubben;)

Howlin!

martinschild

martinschild

Pro

• Administrators
  • 1 663 inlägg
  • LocationTorslanda
Gött välkommen

The creative adult, is the child who survived

David

David

Web-Admin

• Forummedlem
  • 3 304 inlägg
  • LocationGöteborg

Välkommen Todde! :)

Jet

Jet
  • Forummedlem
  • 3 inlägg
  • LocationHisingen

Hepp,

Johan, bor på Hisingen o jobbar Volvo.

Kör sommartid mestadels en 1303s från -74 med lagom mycket skavanker och hemmasnickrade lösningar för att ha en viss charm.

Som synes är jag ingen benhård anhängare av originalbilar utan tycker mest det är roligt att se gamla bilar rulla oavsett skick.

Som jag köpte henne för två år sen:

Anonym_1.jpg

Slutet på förra sommaren. Stålbandet som höll generatorn gick av >> gnagde in i laddkabel >> spektakulär motor/kabelbrand och något förhöjda adrenalinnivåer hos mig

20130824_161044.jpg

Enda bilden jag har efter vinterns garagelack (och nya kablar dragna i bilen).

Här även med ekipaget som hänger efter så fort jag kan hitta på en anledning:

Anonym_2.jpg

Planer för framtiden är att fixa rätt bakskärmar till den (ligger redan i källaren, saknas lyktor och färg dock) och hitta ett par dörrar som inte fladdrar så mycket.

Sen kanske det är lönt att lägga på riktig lack.

Howlin

Howlin

Kontaktperson,Admin,Arb Grupp

• Administrators
  • 7 354 inlägg
  • LocationKungsbacka

Hepp,

Johan, bor på Hisingen o jobbar Volvo.
Kör sommartid mestadels en 1303s från -74 med lagom mycket skavanker och hemmasnickrade lösningar för att ha en viss charm.
Som synes är jag ingen benhård anhängare av originalbilar utan tycker mest det är roligt att se gamla bilar rulla oavsett skick.

Som jag köpte henne för två år sen:
Anonym_1.jpg

Slutet på förra sommaren. Stålbandet som höll generatorn gick av >> gnagde in i laddkabel >> spektakulär motor/kabelbrand och något förhöjda adrenalinnivåer hos mig
20130824_161044.jpg

Enda bilden jag har efter vinterns garagelack (och nya kablar dragna i bilen).
Här även med ekipaget som hänger efter så fort jag kan hitta på en anledning:
Anonym_2.jpg

Planer för framtiden är att fixa rätt bakskärmar till den (ligger redan i källaren, saknas lyktor och färg dock) och hitta ett par dörrar som inte fladdrar så mycket.
Sen kanske det är lönt att lägga på riktig lack.

Välkommen,ja vi blir väl nästan snart släkt kan man väll säga på något vis;)
Inga blodsband dock;)

Howlin!

martinschild

martinschild

Pro

• Administrators
  • 1 663 inlägg
  • LocationTorslanda
Välkommen :)

Kalle

Kalle

Pro

• Forummedlem
  • 302 inlägg
Välkommen den bilen har jag sett utmed eketrägatan ett gäng gånger när man lämnat grabben på dagis men husvagnen har jag inte sett innan :-) men känner igen parkeringen ;-)

lowang

lowang
  • Forummedlem
  • 12 inlägg
Hej!

Johan Melén, kommer från och bor utanför Helsingborg med fru och ett halvt manligt knattelag.
Före detta sjöman som för tillfället jobbar med billackering.
Kör splitbuss (så gott det går i alla fall) och land Rover Defender till vardags (sjukt roligt i skogen och dåliga vägar).

Bifogad tummbild(er)

• image.jpg
  • image.jpg
  • image.jpg

martinschild

martinschild

Pro

• Administrators
  • 1 663 inlägg
  • LocationTorslanda
Välkommen :)

lowang

lowang
  • Forummedlem
  • 12 inlägg
Tack!
Då måste du vara "jois farsa" ;)

martinschild

martinschild

Pro

• Administrators
  • 1 663 inlägg
  • LocationTorslanda
Japp :)

Starfighter

Starfighter
  • Forummedlem
  • 19 inlägg
  • LocationKlippan
Kenny!

Skåning i mina bästa år! :) Bosatt i Klippan tillsammans med min underbara sambo Tove. Även hon är vw frälst.
Jobbar som processoperatör på Alufluor i Helsingborg.

Har 2st luftkylda vw.

En bubbla 65:a.image.jpg

Och en buss 68:aimage.jpg

Sambon har även en bubbla 65:a. :) image.jpg

Har även 2st bruksbilar. En Lupo & en Audi RS4:a. :)

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar