Hoppa till innehåll

Foto

Ny medlem? - Presentera dig här...

• Vänligen logga in för att kunna svara
71 svar till detta ämne

David

David

Web-Admin

• Forummedlem
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3 304 inlägg
  • LocationGöteborg
Till alla nya och kanske även alla oss andra så startar jag denna presentationstråden.
Så se till att presentera er nu, var inte blyga. ;)

Allt snack som egentligen inte hör hit kommer att raderas. Alltså bara presentationer här. :)

Howlin

Howlin

Kontaktperson,Admin,Arb Grupp

• Medlem 2018
  • 7 348 inlägg
  • LocationKungsbacka
Christian!

Bor i Kungsbacka strax söder om stan (Göteborg), Född i Mölndal.
Där bor jag med Sambo,dotter,hund.
Gillar Öl,Film,Engelsk Bullterrier,Hundutställningar,Familjen,Klubben,Matlagning.
Jobbar som personlig servicerekniker på Bilia.

Har för tillfället 2 st vw's en typ1 från 1970 och en typ 2 från 1978.
(VW golf typ III Daily driver)

(Kassör i klubben.)

Bullterriern Saga.
DSC_0004.jpg

Jag;)
DSC_6511.jpg

Bussen.
bild.JPG

Bubblan.
DSC_0170.JPG

Howlin!

martinschild

martinschild

Pro

• Medlem 2018
  • 1 655 inlägg
  • LocationTorslanda
Martin Schild :haha:

Medlem sedan augusti 2012, andra medlemsåret nu alltså..
Bor i Torslanda på Hisingen till sammans med min fru Anette (nettan) hon är också medlem. En av mina döttrar bor hemma fortfarande, den andra har flyttat till halmstad.

Intresse/gillar: Fotografering, havet, mat och dryck, resa, familjen och Vw så klart :), vilket är ett nytt intresse...

Äger en typ 1 1500, 113 Lim 69a tillsammans med min fru (bubblan köptes in förra året, japp det är den första)

Jag:
jag-presentation.jpg

Kontakt:
visitMartin.jpg

Min fru Anette:
anette.jpg

Bilen:
bubbla_press.jpg

Ja det var lite kort om mig, hoppas att alla medlemmar i klubben presenterar sig här, både nya och gamla. Det underlättar grymt för oss som inte känner alla....

The creative adult, is the child who survived

Franco Von Kustom

Franco Von Kustom

Pro

• Forummedlem
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1 463 inlägg
  • LocationKärna - Rebel Road GBG
Jaaaa..: Franco heter jag...
Född 81, bor i Kärna med familjen..
Kärna maffian ;) består av:
Sambo Kat, 2 söner Davi o Emíl, Valdemar den franska bulldoggen.

På dagarna så tilldelar jag smärta mot betalning, ägare och tatuerare på Never Die Tattoo i kåltorp...

Vagnparken består av diverse VW både luftkylt och vattenskadat.. Har en bubbla ifrån 67 "the Ratblues" och en buss ifrån 75... Sen en caddy ifrån 86 och brukisen en golf 3 ifrån 92...

ImageUploadedByTapatalk1357598764.459454.jpg kärna Mafian

ImageUploadedByTapatalk1357599058.500489.jpg the Ratblues

ImageUploadedByTapatalk1357598836.523150.jpg bussen

ImageUploadedByTapatalk1357598918.189541.jpg caddy

ImageUploadedByTapatalk1357598961.429944.jpg rust is not a crime

Typ 1 - 67 /// Typ 2 - 75
Gas, Grass or Ass, Nobody rides for free
Cheap Tattoos aint` Good, And Good Tattoos aint´ Cheap http://www.neverdietattoo.com
Everybody Gots a Plan, Until They Get Punched on The Mouth http://www.westcoastkickboxing.se

David

David

Web-Admin

• Forummedlem
  • 3 304 inlägg
  • LocationGöteborg
David
Född 79, bor i Masthugget..
På dagarna så jobbar jag på Volvo AB, kommer att gå tillbaka till Cars den 1:a mars igen.
Vagnparken består av 4 ovaler, en körbar, en rullar, två i delar (renovering) men renoveringen går inte snabbt just nu.

jag.jpg

Körbar
oval.jpg

Rullar
1954 oval beetle.JPG

Rullar inte
rullar_inte.jpg

Rullar inte v.2 har jag ingen bild på :)

Robert

Robert

Pro

• Forummedlem
  • 436 inlägg
  • LocationMölnlycke
Robert
Född -75
Bor i Mölnlycke med min fru Louise och snart två år gamla son Anton.

ImageUploadedByTapatalk1357629756.400049.jpg

Till vardags jobbar jag som biolog på en konsultfirma.

ImageUploadedByTapatalk1357629729.993287.jpg

Förutom VW så är mina största intressen fiske och numera foto som jag tagit upp mer seriöst det sista året.

ImageUploadedByTapatalk1357629843.350028.jpg

Äger en T1:a från -66. Har dock inte kört den så mycket då en kombination av för många intressen, bristande kunskap och tidvis bristande lust samverkat lite olyckligt. Men jag tycker den blivit fin så i pr får jag få ut tummen ur röven och köra lite mer!

ImageUploadedByTapatalk1357629952.749356.jpg

ImageUploadedByTapatalk1357629989.500165.jpg

Upptäckte med detta inlägg hur lätt det var att lägga in bilder vis mobilen.... Sorry om jag gick överstyr..... :D

Framtiden är som en babianröv, färggrann och full med skit...

Miss Fatty

Miss Fatty

Pro

• Forummedlem
  • 409 inlägg
  • LocationGöteborg
Stefan -81 Bor i Gerrebacka med familj. ;Sambon Evelynn och två små busfrön Doris, 4 och Holger, 1 som jag nu är hemma för att ta hand om några månader. Annars jobbar jag på Bilia som verkmästare. Mina intressen är bl.a. Bilar, xc/dh cykling, wake/skate/snowboard, fiske, mat och vin. å några till...<br />i garaget står en gul lite tjockis. 356 replika byggd på en -68 och typ 4 motor. Kör franskt till vardags. Var medlem i klubben för väldigt längesedan. Då körandes en svart/vinröd-matt typ1:a. Om någon minns den. Hittade faktiskt några gamla bilder.<br /><br />Postad bild&amp;lt;br /&amp;gt;&amp;lt;br /&amp;gt;ImageUploadedByTapatalk1358458141.299609.jpg &amp;lt;br /&amp;gt;&amp;lt;br /&amp;gt;&amp;lt;br /&amp;gt;Postad bildchment=5541:ImageUploadedByTapatalk1358458179.599688.jpg]&amp;lt;br /&amp;gt;&amp;lt;br /&amp;gt;ImageUploadedByTapatalk1358458011.580153.jpg &amp;lt;br /&amp;gt;

Bifogad tummbild(er)

• ImageUploadedByTapatalk1358458179.599688.jpg

Roy

Roy
  • Forummedlem
  • 1 inlägg
Hej

Jag bor strax söder om Växjö i en by som heter Stenslanda , just nybliven pensionär men det har jag inte ens tid att tänka på . Har haft en 23 fönsters sedan tidigt 70-tal årsmodell 1955 har använt den ganska flitigt tills för ca 15 år sedan då mitt företag krävde all min tid men nu är det en stor renovering på gång allt plåtarbete är klar och lacken börjar närma sig slutet och förhoppningsvis kan jag komma på någon träff under sommaren . Håller även på med historisk racing och kör en MG K1 1934 150cc med kompressor körs på E85

Bifogad tummbild(er)

• Falkenberg MG 2012.JPG
  • VW buss 005.jpg
  • wv buss 029.jpg
  • Wv buss 002.jpg

Mia

Mia
  • Medlem 2018
  • 6 inlägg
Mia just fyllda 30 år, sambo med Christian (Howlin).

DSC_0066.jpg IMG_0119.jpg

Nybliven mamma, har även en "hårig" dotter som är en miniatyrbullterrier.
IMG_1623.jpg

Äger ingen "egen" VW men kommer köra Christians buss i sommar :P

Mattiasa

Mattiasa

Pro

• Forummedlem
  • 90 inlägg
  • LocationGothenburg
Ny och ny vet jag inte, men det är nog dags för en presentation ändå, eftersom man mest varit frånvarande de senaste åren. De som varit med på Vänerträffen samt Fan Fest har nog träffat mig iaf. :prankster:

Mattias heter jag, bor i Ytterby tillsammans med min sambo Sandra och vår tvåårige son Lukas.
Mattias
28662_386317949156_7030238_n.jpg
Sandra
8334_129673690757_8138180_n.jpg
Lukas
603177_10151087590754157_1418792905_n.jpg

En stor anledning till frånvaron är att vi blev med hus 2009, och att lägga energi på detta är något som jag trivs rätt bra med (hitills iaf)

Dränering (aka Destruction), sedan uterum och altan bla:
314755_10150281785079157_8263851_n.jpg 224376_10151009701359157_1377297586_n.jpg

När det gäller VW så åkte jag på min första träff 1995. Det var Bug Stop Skagen, och coolare träff får man leta efter. Vi besökte träffen varje år fram tills den lade ner 2000.

Första folkan var en typ 1 årsmodell 1966 som förseddes med en 1776cc motor:
227831_5876329156_8858_n.jpg

Som många vet är det lätt att få blodad tand när man en gång provat på lite mer effekt än orginalsnurran, så motorn såldes och en begagnad 2332cc motor inhandlades ihop med en "ny" bil:
231101_5876324156_2510_n.jpg

Med ytterligare uppdaterad motor (nuvarande 2332cc) blev bästa tiden 8.40 @ 140kmh med denna bilen på Bananpiren i GBG. Tröttnade dock på att åka med solid upphängning och tätstegat, så 2007 köptes drömbilen:
4688_79713774156_6972549_n.jpg VWänerträffen 015small.jpg

Detta är bilen som jag har idag, och har lite planer för. Vi får se om det blir en projekttråd här på forumet.

Väl mött i Sommar!

Robert

Robert

Pro

• Forummedlem
  • 436 inlägg
  • LocationMölnlycke
Vad trevlig den här tråden är! :) Din ghia är verkligen en drömbil Mattias!

Framtiden är som en babianröv, färggrann och full med skit...

Andreas Blyberg

Andreas Blyberg
  • Forummedlem
  • 3 inlägg

Hej,

Jag heter Andreas och är från början från Värmland (Karlskoga), men bor för närvarande i Västra Frölunda.

Jobbar som kock på Gothia towers samt lärling på Helmut Walch.

Svårt att säga att jag har någon större vana att skruva med bilar utan översikt av en väldigt bilintresserad far.

Köpte min bubbla i April och det är min första bubbla(veteranbil) så kan bli spännande och se hur detta ska gå vägen.

Är i behov av ett garage där jag kan ge bilen den kärlek den förtjänar och behöver, vare sig det är över en helg

eller permanent.

Bifogad tummbild(er)

• 485475_10151430908288531_709316904_n.jpg
  • 263968_10150220450348531_7535197_n.jpg

Janzon

Janzon

Pro

• Medlem 2018
  • 77 inlägg
  • LocationRävlanda

bild.JPG Hej

Mikael heter jag född -65 bor i Rävlanda och reparerar bilar på Bilia ihop med 3 :bye:  andra medlemmar här.
Jag har en hel del olika intressen bla Foto,Fiske,Jakt,Bilar,Motocross i ständigt växlande ordning.

Min Folka är en Typ 1 1961 som jag köpte nyligen.

Med vänlig hälsning, Mikael

David

David

Web-Admin

• Forummedlem
  • 3 304 inlägg
  • LocationGöteborg

Välkommen! :)

Austin

Austin

Pro

• Forummedlem
  • 567 inlägg
  • LocationVästerlanda/Stenungsund
Jasså du har oxå snöat in på luftkylt 😊

Howlin

Howlin

• Medlem 2018
  • 7 348 inlägg
  • LocationKungsbacka

Jasså du har oxå snöat in på luftkylt

Ja han glömde att han va kollega med dig också;)

Howlin!

Hoffa77

Hoffa77

Pro

• Forummedlem
  • 482 inlägg

Nästan färsk medlem...  :dancer:

Dalmas som tröttnade på snön och drog till ett regnigt Göteborg.....  :pickeat:

36 år, villa, (duvesjön, Kungälv) gift med Sofi & har två busfrön på 3 & 6 år. Arbetar som Aktiemäklare/Förvaltare på Handelsbanken. 

Är inne på min sjätte bubbla, men ser mig själv som tooootal nybörjare. De första tre bilarna fick andra skruva på.... ha ha!  :russian:

Glassigt.jpg

min bil.jpg

Bil.jpg

RAGTOP

RAGTOP

Göran

• Medlem 2018
  • 14 inlägg

Hej jag heter Göran Edvardsson och är ny medlem. Jag är 49år bor i Kareby norr om Kungälv med fru(Rose-Marie) dotter(Emelie) &hund(finska lapphunden Peppis). Jobbar som leveransmekaniker hos Hurtigs bil i Kungälv. Uppvuxen med bubblor och bussar var det ju logiskt att man som första bil köpte en-Volvo?!.Sedan BMW  Opel Toyota och senaste 20åren splitt pv. Och nu när jag sålt pappas vw delar (djup ånger) för att köpa pv delar är det dags att skaffa bubbla!. Så för ett år sedan köpte jag en 60:a soltakare med härlig patina. 67:a motorn som sitter i nu är inte helt ok så jag funderar på en 1600. Hoppas på en solig vw sommar.

Vi ses!

Bifogad tummbild(er)

• Pappaaaa.jpg
  • bilder13-06 314.JPG

Howlin

Howlin

• Medlem 2018
  • 7 348 inlägg
  • LocationKungsbacka

Kul,Välkommen:)

Howlin!