Hoppa till innehåll

Foto

Christians typ1 1970

• Vänligen logga in för att kunna svara
304 svar till detta ämne

JEDI

JEDI

Pro

• Forummedlem
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 245 inlägg
  • LocationAlingsås
På Boxerville är det mycket notchade men det ska man nog låta bli.... Verakar inte vettigt att försvaga svärden.

Hittade dessa. www.atomwerk.org. Kan kanske vara något.

Howlin

Howlin

Kontaktperson,Admin,Arb Grupp

• Administrators
  • 7 354 inlägg
  • LocationKungsbacka

Vet du var man kan få tag i droppade svärd?

Varför droppad? Lågt med mer fjädring?
Får du av hjulet då?

Howlin!

JEDI

JEDI

Pro

• Forummedlem
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 245 inlägg
  • LocationAlingsås
Man kan ha kvar rätt förspänning på bladen så att den jobbar mer som orginal samt som jag förstått det så åtgärdar det problemet med toe in som uppstår när man sänker.

Howlin

Howlin

• Administrators
  • 7 354 inlägg
  • LocationKungsbacka
Just d ja:)

Howlin!

Howlin

Howlin

• Administrators
  • 7 354 inlägg
  • LocationKungsbacka
I veckan hämtas gasreglage ala Lundgrens;)
Avgas har jag kollat på i veckan men blir osäker på om 38mm räcker???

Howlin!

Howlin

Howlin

• Administrators
  • 7 354 inlägg
  • LocationKungsbacka
Nu blir jag osäker...

Rekomenderad 1 5/8 men vad är innerdimatern på fläns o rör på ett sådant?

Pratade med Krister på Dalhems och han hävdar att man mäter ytterdiametern.

Så ett 1 5/8 har en innerdiameter på 38mm.(fläns och mot topp)

Och då 43mm ytterdiameter.

Stämmer detta mina vänner?

Howlin!

Howlin

Howlin

• Administrators
  • 7 354 inlägg
  • LocationKungsbacka
Ingen?

Howlin!

Mattiasa

Mattiasa

Pro

• Forummedlem
  • 90 inlägg
  • LocationGothenburg

Ingen?

Låter knepigt att man skulle gå på ytterdiametern utan att nämna godstjocklek, men tyvärr är det nog så. Mitt A1 system är 1 3/4" (44.45mm). När jag mäter ytterdiametern på detta systemet får jag 44.5mm.
Om detta är korrekt så får ju ett 1 5/8" system ytterdiametern ~41.3mm.

Howlin

Howlin

• Administrators
  • 7 354 inlägg
  • LocationKungsbacka
Svar från Christer:

1 5/8” är 41mm och det är utvändigt man mäter.

Mvh Christer

Svar från Custom speed parts:

Hej flänsen till ett 1 5/8” har innerdiameter 42mm och c/c mått 57 mm, mot topp ligger den på c/c mått 58mm

Med vänlig hälsning

Daniel Westerfors

Ställde även fråna om det skiljer sig mellan fabrikat,men inget svar ännu.

Sedan undar man ju om det har någon sexuell betydelse???

Howlin!

Mattiasa

Mattiasa

Pro

• Forummedlem
  • 90 inlägg
  • LocationGothenburg
Det är väl två olika vanliga storlekar på flänsen mot ljuddämparen, en liten och en stor trekantsfläns. Vad är det du fiskar efter, Christian? Innerdiametern på utloppet kan nog skilja lite mellan fabrikat, och beroende vad du tänkt använda din header till (sexuellt?) så är det klart innerdiameterna kan ha betydelse... :spiteful:

Om du inte tänkt trycka in ditt kön i utloppet så skulle jag svara nej, eftersom du troligen tänkt möta upp med en Phat Boy av storlek 2.5" ..... :girlcrazy:

Howlin

Howlin

• Administrators
  • 7 354 inlägg
  • LocationKungsbacka
Men det är ju det som är frågan?? Räcker 38-39 mm mot topp och i fläns invändig diameter??

Howlin!

Mattiasa

Mattiasa

Pro

• Forummedlem
  • 90 inlägg
  • LocationGothenburg
Räcker gott och väl, Christian.... Just go, Man.... Just go....

Howlin

Howlin

• Administrators
  • 7 354 inlägg
  • LocationKungsbacka
Svar nu:

Pratar man om ett 1 5/8” system pratar man alltid om yttermåttets storlek
Jag plockade fram ett racheadersystem och har mätt innerdiametern på detta för att få svart på vitt vad innerdiametern ute på kollektorfläns samt fläns mot toppen är och får detta till 39mm .
Det är möjligt det kan skilja på olika fabrikat beroende på vem som tillverkat dessa, men nu har jag mätt ID åt dig från ett 1 5/8” system

Med vänlig hälsning

Daniel Westerfors

Howlin!

Howlin

Howlin

• Administrators
  • 7 354 inlägg
  • LocationKungsbacka
Avgas på g,1 5/8 merge med rosfri fatboy...woop..woop...:)

Howlin!

Robin

Robin

Low & Slow

• Forummedlem
  • 683 inlägg
  • LocationSandared, Borås
Najs :) Kommer nog puffa fin fint.

// Robin

Howlin

Howlin

• Administrators
  • 7 354 inlägg
  • LocationKungsbacka
yes;)

Howlin!

Franco Von Kustom

Franco Von Kustom

Pro

• Forummedlem
  • 1 463 inlägg
  • LocationKärna - Rebel Road GBG
Införskaffat?

Typ 1 - 67 /// Typ 2 - 75
Gas, Grass or Ass, Nobody rides for free
Cheap Tattoos aint` Good, And Good Tattoos aint´ Cheap http://www.neverdietattoo.com
Everybody Gots a Plan, Until They Get Punched on The Mouth http://www.westcoastkickboxing.se

NicO

NicO

Pro

• Forummedlem
  • 265 inlägg
  • LocationTorslanda
Det blir bra du har ju 35,5 avgasventiler så större en 39 så får du för lite mottryck nästa som att köra med stinger

VW Typ1 1969
www.fahrvergnugen.se

Howlin

Howlin

• Administrators
  • 7 354 inlägg
  • LocationKungsbacka
Tack nico,har haft lite svårt att få fram info om motorn.

Avgas hämtas i helgen,beg i Inseros;)

Gasreglage inom kort med woop woop;)

Howlin!

NicO

NicO

Pro

• Forummedlem
  • 265 inlägg
  • LocationTorslanda
Varför har du inte frågat mig om motorn ;-) har man för stort avgassystem så får man för lågt mottryck blir de jobbigt på låga varv ett bra drag redan från start och ingen ketchup effekt. När får vi se den i bilen ?

VW Typ1 1969
www.fahrvergnugen.se

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar