Hoppa till innehåll

Foto

Ghia 71 första vintern

• Vänligen logga in för att kunna svara
210 svar till detta ämne

Jeppe

Jeppe

Arb Grupp,Admin

• Medlem 2018
  • 3 874 inlägg
Köpte 2k på sprayburk med härdare till denna hos Lackman ..Blev grymt bra ..

Bifogad tummbild(er)

• motorklar2.jpg

Lever livet i en "Bubbla"

Jeppe

Jeppe

Arb Grupp,Admin

• Medlem 2018
  • 3 874 inlägg
Halvblank svart & Telegray (ser lite vitt ut på bild) Motorn är lite dammig :D

Jeppe

Jeppe

Arb Grupp,Admin

• Medlem 2018
  • 3 874 inlägg

Va där å hämta lite färg i dag med :P

Då ska de kladdas lite nu till jul då Thomas & David.. Alltid skönt att få sätta lite färg på tillvaron ..

Jois

Jois

Kassör

• Medlem 2018
  • 716 inlägg
  • LocationTorslanda

Tips på bra firma när de gäller färg ...Kan varmt rekomendera.

Lackman Göteborg
Backa bergögata 15
422 46 Hisings Backa
Tel: 031-52 10 80
Fax: 031-52 10 81
Mail: Info@lackman.se

Tackar ... det blir nog att åka dit någon dag...

// Jois
Karmann Ghia 71
Baybuss -75

Franco Von Kustom

Franco Von Kustom

Pro

• Forummedlem
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1 463 inlägg
  • LocationKärna - Rebel Road GBG

Halvblank svart & Telegray (ser lite vitt ut på bild) Motorn är lite dammig :D

Detta kan man spraya på avgas systemet osv? Vad kosta sprayburken? Ursäkta att jag kapar tråden :ph34r:

Typ 1 - 67 /// Typ 2 - 75
Gas, Grass or Ass, Nobody rides for free
Cheap Tattoos aint` Good, And Good Tattoos aint´ Cheap http://www.neverdietattoo.com
Everybody Gots a Plan, Until They Get Punched on The Mouth http://www.westcoastkickboxing.se

Jeppe

Jeppe

Arb Grupp,Admin

• Medlem 2018
  • 3 874 inlägg

Detta kan man spraya på avgas systemet osv? Vad kosta sprayburken? Ursäkta att jag kapar tråden :ph34r:

Du får kolla med lackman vad de kostar i dag ... Ja köpte mina burkar för 2 år sedan tror dom då låg på 170:- st ..Men då är dom specialblandade direkt över disk & härdare i så man har bara 3 dagar på sig innan de härdar i burken .. Men som sagt riktigt bar prylar & mycket bra att handla hos Lackman ...Har allt för lackarbetet..

David

David

Web-Admin

• Forummedlem
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3 304 inlägg
  • LocationGöteborg
De är sjukt trevliga också!

Franco Von Kustom

Franco Von Kustom

Pro

• Forummedlem
  • 1 463 inlägg
  • LocationKärna - Rebel Road GBG
Coolt!!! Ska bli så fort det blir lite varmare och man kan meka lite :P

Typ 1 - 67 /// Typ 2 - 75
Gas, Grass or Ass, Nobody rides for free
Cheap Tattoos aint` Good, And Good Tattoos aint´ Cheap http://www.neverdietattoo.com
Everybody Gots a Plan, Until They Get Punched on The Mouth http://www.westcoastkickboxing.se

Jois

Jois

Kassör

• Medlem 2018
  • 716 inlägg
  • LocationTorslanda
Då har man kommit en bit längre... Spindelleder bytta och länkarmar tillbaka på framvagnen... Ny ska bara styrleder och styrdämpare bytas innan måling och montering... Ipad = inga bilder? Eller gör jag bara fel:(

// Jois
Karmann Ghia 71
Baybuss -75

JEDI

JEDI

Pro

• Forummedlem
  • 245 inlägg
  • LocationAlingsås
Vi får nog snart börja be om klubbrabatt på Lackman. Känns som jag är där var och varannan vecka med. Väldigt bra att ha att göra med. Skulle bättringslacka efter roslagning på Ghian utan att veta färgkod. De gav mig först en färg som jag lackade men den blev alldeles för röd så jag har mattat ned den igen. Lackman bröt då fram ett eget recept och gav mig ny färg gratis. Det är sjysst, även om man åker på att lacka om...

Letar efter vettig motorfärg i Satin black. Verkar hopplöst.

Ditt motor receptet blir säkert bra. Jag har liknande set up på gång. Har en ny W110 kam till salu om du hellre vill ha det.

Howlin

Howlin

Kontaktperson,Admin,Arb Grupp

• Medlem 2018
  • 7 354 inlägg
  • LocationKungsbacka

Då har man kommit en bit längre... Spindelleder bytta och länkarmar tillbaka på framvagnen... Ny ska bara styrleder och styrdämpare bytas innan måling och montering... Ipad = inga bilder? Eller gör jag bara fel:(

Ta ner "tapatalk" Jois,så laddar du upp via den appen,funkar kanon...

Howlin!

Howlin

Howlin

• Medlem 2018
  • 7 354 inlägg
  • LocationKungsbacka

Vi får nog snart börja be om klubbrabatt på Lackman. Känns som jag är där var och varannan vecka med. Väldigt bra att ha att göra med. Skulle bättringslacka efter roslagning på Ghian utan att veta färgkod. De gav mig först en färg som jag lackade men den blev alldeles för röd så jag har mattat ned den igen. Lackman bröt då fram ett eget recept och gav mig ny färg gratis. Det är sjysst, även om man åker på att lacka om...

Ditt motor receptet blir säkert bra. Jag har liknande set up på gång. Har en ny W110 kam till salu om du hellre vill ha det.

Låter som en god ide att kanske börja ett samarbete med dom,kanske kunde lägga upp deras "logo" på memsidan?
Skulle inte ni som är där lite oftare kunna åka ner tillsamans i klubbtröjor och prata med dom?

Howlin!

Thomas

Thomas

Pro

• Medlem 2018
  • 1 538 inlägg
  • LocationGBG
Låter som ett jobb för vår lille vän Jeppe han jobbar ju nästan granne med dom :)

VW Typ 1 1302 - 72

/__\
(o\ ! /o)
  ''     ''

PPR Micke

PPR Micke

Vw älskare och Räser

• Forummedlem
  • 777 inlägg

2k lack har funkat i alla år på minna motorer som brukar åka in o ur några gånger på ett år utan att den släpper
Kolla efter siden matt som är samma namn på det du söker
/// Micke

David

David

Web-Admin

• Forummedlem
  • 3 304 inlägg
  • LocationGöteborg

Ta ner "tapatalk" Jois,så laddar du upp via den appen,funkar kanon...

Nu när vi bytte forum senast finns det också en gratisapp, kolla här: http://www.invisionp...om/suite/iphone

Howlin

Howlin

• Medlem 2018
  • 7 354 inlägg
  • LocationKungsbacka
Va fan heter appen David? fick inte ner den med länken...

Howlin!

David

David

Web-Admin

• Forummedlem
  • 3 304 inlägg
  • LocationGöteborg

Va fan heter appen David? fick inte ner den med länken...

Jag har två men hittar bara den ena nu, det ser ut att vara samma app men att det är lite reklam i den som jag hittar nu.
Den heter "ipb buddy".

Howlin

Howlin

• Medlem 2018
  • 7 354 inlägg
  • LocationKungsbacka
Fattar inte,lägger man in http://fahrvergnugen.se eller www innan??? URL alltså...

Howlin!

David

David

Web-Admin

• Forummedlem
  • 3 304 inlägg
  • LocationGöteborg
http://www.fahrvergnugen.se/forum så tror jag det var iaf.

Howlin

Howlin

• Medlem 2018
  • 7 354 inlägg
  • LocationKungsbacka
aaaa,testar...

Howlin!

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar